FAQ – Oftest stillede spørgsmål

 

Er min bestilling gået igennem?

Hvis du har modtaget en kvittering på mail hvoraf det fremgår hvad du har bestilt og betalt. Hvis du lukker browseren ned inden dit køb er gennemført, er din bestilling ikke gået igennem, og vi har derfor ikke modtaget din ordre.

 

Kan man købe ekstra portioner i døren?

Som udgangspunkt nej. Vi laver stort set kun det antal, som er bestilt, hvilket naturligvis skyldes, at vi vil undgå madspild.

 

Kan man hente/få leveret mad til hele ugen på en gang?

Al vores mad laves friskt fra morgenstunden på den dag, vi leverer ud til jer. Derfor kan man ikke få leveret mad til hele ugen på én gang.

 

Hvordan foregår levering og hvad hvis jeg ikke er hjemme, når I leverer?

Vi leverer din mad alle hverdage mellem kl.13-17 til den adresse, du har oplyst ved bestillingen.

Vores chauffører har handsker og håndsprit med i bilerne, så de sørger for at spritte godt og holder afstand til alle vores kunder, når de leverer maden.

Der er mulighed for at tilføje en kommentar til din ordre, så hvis f.eks. dørtelefonen er gået i stykker eller hvis du er i karantæne og ikke må lukke op, kan det være en hjælp for vores chauffører at vide.

Vi har dit telefonnummer, så vi kan ringe til dig, hvis vi ikke kan komme i kontakt med nogen på adressen. I værste tilfælde kan vi være nødsaget til at stille din bestilling foran din hoveddør.

 

Hvordan skal maden tilberedes?

Dagens varme ret

Vi anbefaler, at du flytter den varme ret fra emballagen og over i et ovnfast fad eller på en tallerken – selvom emballagen ér egnet til at blive varmet op i ovn og mikroovn.

Vælger du at varme maden i plastemballagen, skal du huske at prikke hul i den klare topplast med en gaffel, så dampen kan komme ud. Derefter varmes maden i ovn eller mikroovn.

Ovn: 140 grader i 20 minutter

Mikroovn: 4-6 minutter (afhængig af varmeindstillingerne)

Salater & sandwich

Alle vores salater og sandwichs leveres klar til servering og kan spises med det samme – de er frisklavet om morgenen på dagen hvor det leveres, så man kan også bestille ekstra og gemme i køleskabet et par dage.

 

Kommer der vegetarretter på menuen?

Vi vil rigtig gerne have vegetarretter på menuen, så vi arbejder på at få nok indtjening til, at få vores vegetarkok tilbage i køkkenet. Hun er selv veganer og laver stjerne-god vegansk og vegetarisk mad, så vi håber at vi snart kan få hende tilbage, så vi kan dele hendes dejlige retter med jer.

 

Hvorfor leverer I ikke til mit postnummer?

Da vi startede vores take-away-koncept, var vi forsigtige med at tage munden for fuld og samtidig ville vi lige afvente og se hvor stor interesse, der var for at få vores hjemmelavede færdigretter ud til private husstande.

Allerede de første dage, fik vi mange positive henvendelser og vi valgte derfor at udvide og tilbyde levering i endnu flere postnumre.

Der kommer stadig flere postnumre på vores liste, så følge med her, når vi udvider.

 

Hvornår kommer næste uges menu på hjemmesiden?

Vores menuer skifter hver uge, så husk at tjekke efter, når du kigger på menuen at det er den rigtige uge.

Vi har to salater og 4 sandwichs som er standard på vores menu og går igen hver uge, men dagens varme måltid ændrer sig hver uge.

Næste uges menu bliver lagt på hjemmesiden hver torsdag aften kl.20. Det skyldes, at man kan bestille indeværende menu helt frem til kl.19 alle hverdage, så for at sikre, at der ikke bliver forvirring omkring hvilken menu, der er gældende når man bestiller, offentliggør vi først næste uges menu, når bestillingen er lukket for indeværende menu.

 

Kan vi bestille mad til weekenden?

Vi tilbyder kun mad i hverdagene, men eftersom alt er frisklavet om morgenen på dagen hvor det leveres, men man kan sagtens bestille lidt ekstra til fredagen og gemme det i køleskabet et par dage – så har man til weekenden.

 

Kommer der særlige børnemenuer?

De fleste af vores retter er egnet til børnefamilier, og vi bestræber os på at have minimum én børnelivret/klassiker på menuen hver uge.

Endnu har vi ikke en særlig børnemenu med mindre portioner, men vi har fået en del feedback fra vores kunder, som har god erfaring med at dele en voksenportion mellem to børn.

 

Kommer hverdagsmad.nu til at fortsætte efter corona-virussen?

Ligesom mange andre virksomheder ser vi tiden an og krydser fingre for, at vores samfund snart kan vende tilbage til noget der minder om en normal hverdag.

Vi startede Hverdagsmad.nu for at redde arbejdspladser, så vores medarbejdere har et job at stå op til hver morgen, og med dette udgangspunkt ligger det på nuværende tidspunkt ikke i vores planer, at vi fortsætter konceptet efterfølgende.

 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Så kan du kontakte os på

Facebook: hverdagsmad.nu

E-mail: info@hverdagsmad.nu

Telefon: 28 78 60 51